სასწავლო პროექტი
სასწავლო თემის ავტორი |
||||||||||||||||||||||||||
სახელი
და
გვარი |
გიული
ყოჩიაშვილი |
|||||||||||||||||||||||||
რაიონი |
დედოფლისწყარო |
|||||||||||||||||||||||||
სკოლა |
სოფელ
ხორნაბუჯის
საჯარო
სკოლა |
|||||||||||||||||||||||||
კლასი |
VII |
|||||||||||||||||||||||||
თემის მონახაზი |
||||||||||||||||||||||||||
თემის
დასახელება |
||||||||||||||||||||||||||
რიცხვების
სამყაროში |
||||||||||||||||||||||||||
თემის
შინაარსი |
||||||||||||||||||||||||||
7 კლასის მოსწავლეთა ორმა ჯგუფმა (მათემატიკოსები და ისტორიკოსები) მოიძიონ ინფორმაცია და შეისწავლონ საკითხი, საიდან წარმოიშვა სხვადასხვა რიცხვი, როგორ ისწავლა ადამიანმა თვლა და ანგარიში,როგორია ჩვენი დროის ნუმერაცია,მისი ღირსება და ნაკლოვანება.მოამზადონ პრეზენტაციები ამ თემასთან დაკავშირებით და გამართონ პრესკონფერენცია დამსწრე საზოგადოებასთან ერთად ამ საინტერესო თემის ირგვლივ. |
||||||||||||||||||||||||||
საგანი |
||||||||||||||||||||||||||
მათემატიკა |
||||||||||||||||||||||||||
დონე/კლასი |
||||||||||||||||||||||||||
დაწყებითი საფეხური,მე - 7 კლასი |
||||||||||||||||||||||||||
განხორციელების
დროის
ჩარჩო |
||||||||||||||||||||||||||
ერთი თვე 22. 11. 2022 წ. – 22. 12. 2022 წ. 1.აქტივობა- სამუშაო შეხვედრა (მომზადებისეტაპი) - 22.11.2022 წ პირველ შეხვედრაზე შევთავაზებ პროექტის განხორციელების იდეას, ჩამოვწერთ საპროექტო
თემების ჩამონათვალს. მივცემ საშუალებას
თვითონ შეარჩიონ მათთვის საინტერესო თემა. თემის შერჩევის
შემდეგ პროექტზე მუშაობას გონებრივი იერიშის გამოყენებით დავიწყებთ. დავსვავთ თემატურ შეკითხვებს - რა ვიცით რიცხვების წარმოშობისშესახებ? გავეცანობი მოსწავლეების პასუხებს და ვთხოვ, კომენტარების სამუშაო რვეულში ჩანიშვნას. 2. აქტივობა -წინარე ცოდნის შემოწმება და ცოდნის გაღრმავება – 24.11.2022 წ. პროექტზე მუშაობის პირველ კვირას დავგეგმავ შეხვედრას მოსწავლეთა წინარე ცოდნის შემოწმების მიზნით „ვიცი - მინდავიცოდე-ვისწავლე„ დიაგრამა, რომელზეც მოსწავლეებს მივცემ შესაძლებლობას გამოიყენონ ცოდნა პრაქტიკულ სიტუაციებში რიცხვების ხვადასხვა ამოცანების ამოსახსნელად. აქტივობის შემდეგ გადავიღებთ შესრულებული პრაქტიკული სავარჯიშოების ფოტოებს, რაც მომავალში პროექტის პრეზენტაციისას გამოადგებათ. 3.აქტივობა
- შეფასების მონიტორინგის სტრატეგიების გაცნობა. შეფასების რუბრიკების ჩეკლისტების მოსწავლის დამხმარის გაცნობა - 29.11.2022 წ. დავარიგებ საპროექტო რუბრიკას, ვისაუბრებ თითოეული დავალების შეფასების რუბრიკაზე. განვუმარტავ მოსწავლეებს, რომ მოცემული რუბრიკების საშუალებით შევაფასებ მათ მუშაობას და მათემატიკური ცნებების ცოდნას. განვუმარტავ, რომ პროექტზე მუშაობის გასამარტივებლად მათთვის გავამზადებ ჩეკლისტები- თითოეული აქტივობისათვის და ასევე საჭიროების შემთხვევაში შეეძლებათ ისარგებლონ დახმარებით. ვთხოვ, თითოეულმა ჯგუფმა აწარმოოს პორტფოლიო. 4. აქტივობა - პროექტზე მუშაობის სცენარის გაცნობა - 1.12.2022 წ. მოსწავლეების ჯგუფებად დაყოფა „ისტორიკოსები“ და „ მათემატიკოსები“ შევახსენებ თემატურ შეკითხვას -- რისთვისაა საჭირო რიცხვები? როგორ გამოიყენება რიცხვები სხვადასხვა პროფესიულ საქმიანობაში ?რამდენად ამარტივებს რიცხვების ცოდნა ცხოვრებას? მოსწავლეთა ჯგუფებს ვთხოვ, სამუშაო დღიურში ჩაწერონ შეკითხვებზე პასუხები. პროექტზე მუშაობის სხვადასხვა ეტაპზე პერიოდულად შევაგროვებ დღიურებს. ვთხოვ მოამზადონ თვალსაჩინო მასალა - პრეზენტაცია (powerpoint-ში), ბროშურები ,ბუკლეტები , ჟურნალი, გაზეთი. მოსწავლეთა ნამუშევრებს გამოვაქვეყნებთ ბლოგზე. 5.აქტივობა - ინფორმაციის შესწავლა და შეგროვება– 6.12.2022წ გავმართავთ დისკუსიას მოცემულ საკითხზე ინფორმაციის მოძიების ეფექტური გზების შესახებ. მოსწავლეებს ვთხოვ, განიხილონ ინფორმაციის შეგროვების სხვადასხვა გზები და ინსტრუმენტები შეკითხვებზე შესაბამისი პასუხების გასაცემად. მოსწავლეებს მივაწოდებ-გვერდების მისამართებს, სამუშაო ფურცელს ინფორმაციის მოგროვების და ჩაწერის მიზნით. სამუშაო ფურცელი მოსწავლეებს დაეხმარება დაგეგმილი პრეზენტაციებისთვის სამუშაოს ორგანიზებაში. 6. აქტივობა - საინფორმაციო ბროშურის, ჟურნალისა დაგაზეთის შექმნა,გამოცემა– 14-15/12/2022წ თითოეულ ჯგუფს ვთხოვ, შეაჯამონ შერჩეული აქტივობა და მოამზადონ მოკლე სტატიები საინფორმაციო ბიულეტენში გამოსაქვეყნებლად, შემდეგ დაბეჭდონ ბიულეტენი და გადასცენ მოწვეულ სტუმრებს. ასევე გამოუშვან გაზეთი და ჟურნალი „ რიცხვების სამყაროში“. 7.აქტივობა - მოსამზადებელი პრეზენტაციების თემატიკის განსაზღვრა, პრეზენტაციების შეფასების ჩეკლისტების გაცნობა 20. 12. 2022წ მოსწავლეებს შევახსენებ, რომ მომზადებული პრეზენტაციები შემდეგ თემატურ შეკითხვებზე უნდა პასუხობდნენ: რა არის რიცხვი, ციფრი? რით განსხვავდება რიცხვი და ციფრი? სად დაიწყეს პირველად ციფრებით რაოდენობებისჩაწერა? რატომ უწოდებენი ნდოეთში შექმნილ ციფრებს არაბულ ციფრებსაც? როგორ აღნიშნავდნენ რიცხვებს ძველი რომაელები? როგორია ქართული ანბანური ნუმერაცია? დავეხმარები მოსწავლეებს გაავლონ პარალელები და გააკეთონ დასკვნები. დავურიგებ მოსწავლეებს საპრეზენტაციო ფორმას, ფასილიტაციის ნიმუშს და მივუთითებ, მულტიმედიურ პრეზენტაციებზე მუშაობა დაიწყონ. 8. აქტივობა– ზეპირი პრეზენტაციების ჩატარება 22.
12. 2022 წ. პრეზენტაციებზე მუშაობის დასრულებისშემდეგ, დავყობთ ჯგუფს წყვილებად. წყვილებში მოსწავლეები დაეხმარებიან ერთმანეთს პრეზენტაციების ზეპირად წარმოდგენის მომზადების პროცესში, მკვლევარის და ექსპერტის როლების შესრულების გზით. ბოლო დღესდავუთმობთ მოსწავლეების მიერ პრეზენტაციების წარმოდგენას. პრეზენტაციების დასრულების შემდეგ, განვიხილავთ შევსებულ ცხრილებს და გავაკეთებთ დასკვნებს რიცხვების გამოყენების შესახებ. წინასწარ შემუშავებული რუბრუკების გამოყენებით მოვახდენთ შეფასებებს. |
||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
აქტუალურობა პროექტი
აქტუალურია,
რადგან
მათემატიკაში
ვიყენებთ
სხვადასხვაგვარ
რიცხვებს
და
მეექვსე
კლასის
მოსწავლეების
ინტერესი
ყოველთვის
დიდია
რიცხვების
წარმოშობის
ისტორიაზე,
რომელი
ქვეყნებიდან
გაჩნდა
პირველი
რიცხვები,
რატომ
არის
ციფრები
რომაული,
არაბული
და
რა
არის
რიცხვების
პოზიტიური
სისტემა,
ათობითი
, ორობითი
და
სხვა.
უამრავ
კითხვაზე
პასუხის
მისაღებად
საჭირო
გახდა
ინფორმაციის
მოძიება
რიცხვების
წარმოშობის
შესახებ,
შესწავლა
და
მოძიებული
ინფორმაციის
დამუშავება,რაც მოსწავლეებს განუვითარებს ინფორმაციის მოძიების, აზრის
ჩამოყალიბება
- გადმოცემის,
კომუნიკაციის,
თანამშრომლობის,
21-ე
საუკუნის
უნარ-ჩვევებს. |
||||||||||||||||||||||||||
თემის საფუძვლები |
||||||||||||||||||||||||||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები მუხლი 7. ეროვნული სასწავლო გეგმის სწავლა-სწავლების მიზნები 1. ეროვნული სასწავლო გეგმის სწავლა-სწავლების მიზნებია მოსწავლეს განუვითაროს შემდეგი გამჭოლი უნარები და ღირებულებები: |
||||||||||||||||||||||||||
მათემატიკა მათ.VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფითი რაციონალური რიცხვების გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციურისისტემის გამოყენებით. შედეგითვალსაჩინოა, თუმოსწავლე: მოცემული (მაგალითად, ხუთი, ექვსიანშვიდი) ციფრებით ქმნის უდიდეს/უმცირეს (ხუთნიშნა, ექვსნიშნა ან შვიდნიშნა) რიცხვს; |
||||||||||||||||||||||||||
პროექტის
სასწავლო
მიზნები/სწავლის შედეგები |
||||||||||||||||||||||||||
1.მოსწავლემ შეძლოს ინფორმაციის მოძიება 2.გამოუმუშავდეს აზრის ჩამოყალიბება-გადმოცემის უნარი 3. შეძლოს კომუნიკაცია და თანამშრომლობა 4. დაეუფლოს 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევებს 5.გაეცნოს ძველ ქვეყნებში არსებულ არითმეტიკას, 6. გაეცნოს და გაიაზროს ის ღირებულებები და ნაკლოვანებები, რაც ჩვენი დროის ნუმერაციას ახასიათებს. |
||||||||||||||||||||||||||
პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გრძელვადიანი – მოსწავლეები ისწავლიან ინფორმაციის მოძიებას,ურთიერთთანამშრომლობას, კომუნიკაციას, დამოუკიდებელ აზროვნებას და მოქმედებას მოკლევადიანი – შეძლებენ ძველ ქვეყნებში არსებული არითმეტიკის გაცნობას, პრეზენტაციების მომზადებას და მოწყობას, თვითშეფასებას. |
||||||||||||||||||||||||||
ხელის შემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები: შესაძლებელია, ელექტრო ენერგიის გათიშვა პოვერ პოინტ პრეზენტაციის დროს, რომელიმე პრეზენტატორი მოსწავლის არ გამოცხადება სკოლაში |
||||||||||||||||||||||||||
მიმართულების
მიმცემი
საკვანძო
შეკითხვები |
||||||||||||||||||||||||||
ზოგადი
კითხვა |
რისთვისაა საჭირო რიცხვები? |
|||||||||||||||||||||||||
თემატური
კითხვები
შინაარსობრივი
კითხვები
|
რა არის
ციფრი? 5. როგორ მიიღება სხვა რიცხვების სახელები? 6. რომელი პოზიციური რიცხვითი სისტემები იცით?
3. როგორ აღნიშნავდნენ რიცხვებს ძველი რომაელები? 4. როგორია ქართული ანბანური ნუმერაცია? 5. რა უპირატესობა და ნაკლი გააჩნია ჩვენი დროის ნუმერაციას? 6. კიდევ რა ვიცით რიცხვების ირგვლივ? |
|||||||||||||||||||||||||
შეფასების გეგმა |
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების
მოკლე
მონახაზი |
||||||||||||||||||||||||||
შევაფასებთ, რა საბაზისო ცოდნა ჰქონდათ მოსწავლეებს პროექტის დაწყებამდე,ამისათვის გამოვიყენეთ გონებრივი იერიში,ფლიპჩარტზე თვალსაჩინოდ ჩამოწერილი საკითხების მეშვეობით გავარკვიეთ მოსწავლეთა ცოდნის დონე პროექტის თემასთან დაკავშირებით.შეფასების შედეგებზე დაყრდნობით მოსწავლეებს, საჭიროებისამებრ, მივეცით დამატებითი მითითებები.სანამ მოსწავლეები კვლევას ატარებდნენ არაფორმალურად შევაფასეთ ისინი კითხვარების, უკუკავშირის, ჟურნალის მიმოხილვის და ეპიზოდური ჩანაწერების გამოყენებით.მოსწავლეთა მიერ მასალის გაგების ხარისხის შესაფასებლად პერიოდულად დავგეგმეთ მასწავლებლის კონფერენცია ჯგუფებთან და სწავლების მიმართულების შესაბამისად დავარეგულირეთ.გამოვიყენეთ ბროშურის ქულობრივი შეფასების და პროექტის ქულებით შეფასების გზამკვლევი, რაც მოსწავლეების ბროშურაზე მუშაობის და საბოლოო პრეზენტაციის მონიტორინგში დაეხმარა. გავაცანით მოსწავლეებს ზეპირი პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა პრეზენტაციის უნარების შესახებ უკუკავშირის მიზნით და მივეცით მათ დრო, რათა უკუკავშირის დროს მიწოდებული ინფორმაცია საბოლოო პრეზენტაციაში გაეთვალისწინებინათ.ვთხოვეთ მოსწავლეებს გამოიყენონ ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასების ფორმა და შეაფასონ თავიანთი შრომა პროექტზე მუშაობის განმავლობაში,რაც მათ მომავალში პროექტზე მუშაობის დაგეგმვაში დაეხმარება. |
||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები |
||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები |
||||||||||||||||||||||||||
საინფორმაციო სივრცეში ორიენტაციისა და დამოუკიდებელი სწავლის,ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერისა (ერთ სიტუაციაში მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების) და სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდილების სინთეზის უნარი. |
||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები |
||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე გავაცნოთ მოსწავლეებს პროექტის თემა,მიზანი და შინაარსი. გავარკვიოთ მოსწავლეთა ცოდნის დონე,რა იციან პროექტის თემასთან დაკავშირებით.ამისთვის გამოვიყენებთ გონებრივი იერიშს,ფლიპჩარტზე ჩამოვწერთ შემდეგ კითხვებს: 1.რა არის ციფრი?2.რით განსხვავდება რიცხვი და ციფრი? 3. რამდენი ციფრი იცით?
4. რა ვიცით რიცხვების წარმოშობის შესახებ?5. რომელი რიცხვითი სისტემები იცით? 6. ორჯერ ორი ყოველთვის ოთხია? თვითეულ კითხვაზე მოვისმენთ მოსწავლეთა პასუხებს. გამოვიყენებთ დიაგრამებს,რომლებიც დაეხმარებია მოსწავლეებს იმის გააზრებაში,თუ რა იციან საკითხის შესახებ,რისი ცოდნა უნდათ, რა ისწავლეს და კიდევ რაა შესასწავლი. ისინი მოსწავლეებს საშუალებას მისცემენ, რომ დაინტერესდენენ საკითხით,სანამ სიღრმისეულად შეისწავლიან მას. კლასი სურვილების გათვალისწინებით დაიყოფა ორ ჯგუფად (ისტორიკოსები და მათემატიკოსები), გადანაწილდება ფუნქციები, თუ რა უნდა შეასრულოს თითოეულმა ჯგუფმა. მაქსიმალურად იქნება გათვალისწინებული მათი აზრები და სურვილები. პროექტის დაწყება მოსწავლეებს ვთხოვეთ აწარმოონ პროექტის ჟურნალი,რომელშიც იქნება ინდივიდუალური დღიურები თვითეული ჯგუფისთვის, სადაც აღწერენ პროექტის მიმდინარეობისას მიღებულ ინფორმაციას. პროექტის განმავლობაში განიხილავენ ჩანაწერებს რათა შევამოწმოთ გაგების დონე, უზრუნველვყოთ უკუკავშირი და საჭიროებისამებრ მივცეთ მოსწავლეებს მითითებები. ინფორმაციის მოძიების შემდეგ მოვაწყობთ ჯგუფურ მუშაობას,რომლის დროსაც ჯგუფები წარმოადგენენ ზეპირ პრეზენტაციებს შესრულებული სამუშაოების ირგვლივ. ისტორიკოსთა ჯგუფმა მოიძია ინფორმაცია რიცხვების წარმოშობის ისტორიის შესახებ როგორც ინტერნეტის საძიებო სისტემიდან, შესასრულებელი სამუშაოების თანმიმდევრობა და განსაზღვრასაჭირო რესურსები. წარმოადგინა მოძიებული მასალა, პროექტის თემასთან დაკავშირებული ფოტოსურათები,ტექსტები Google
- ს საძიებო სისტემიდან და ვიკიპედიიდან, ასევე საჭირო საიტები.Youtube - ზე მოიძია ვიდეო ფაილები https://www.youtube.com/watch?v=UzUvQ5zW4Ws,https://www.youtube.com/watch?v=tP8YDLDCnOA, ატვირთა ბლოგზე და ანახა დამსწრე საზოგადოებას პროექტორის მეშვეობით. powerpoint - ში წარმოადგინა სლაიდ- შოუ პრეზენტაცია . შემდეგ მათემატიკოსების ჯგუფმა წარმოადგინა ზეპირი პრეზენტაცია გაწეული სამუშაოს შესახებ.დაამზადეს მოსაწვევი ბარათები, ბუკლეტები, გამოუშვა გაზეთი „საოცარი რიცხვები. ბლოგზე გახსნა საკუთარი გვერდი. მოიძია ამოცანები ისტორიული თემატიკით. მასალა ატვირთეს ბლოგზე და მოაწყეს პრესკონფერენცია. პროექტის დასრულება ბოლოს გაკეთდა რეფლექსია, ანუ შეფასება, თითოეულმა ჯგუფმა შეაფასა თავისი პრეზენტაცია, ეს მოხდა ურთიერთშეფასების და თვითშეფასების საფუძველზე წინასწარ შედგენილი და გაცნობილი მოსწავლის თვითშეფასების კრიტერიუმების მეშვეობით. სლაიდშოუ შეფასდა პრეზენტაციის გზამკვლევის, ხოლო დღიურები, ჟურნალის შეფასება სტრუქტურული მინიშნებების მეშვეობით. მასწავლებელმა მოახდინა რეფლექსია, რა იყო დადებითი, კერძოდ როგორ დაინტერესდნენ მოსწავლეები პროექტის თემით,როგორ შეიძინეს 21 - ე საუკუნის უნარ ჩვევები, ისწავლეს ინფორმაციის მოძიება, დამოუკიდებელი აზროვნება და მოქმედება, განუვითარდათ თანამშრომლობისა და კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები, როგორ ჩაერთო ყველა მოსწავლე პროექტში. მოსწავლეთა შეფასება მოხდა ქულებით შეფასების რუბრიკების წინასწარ გაცნობით. მასწავლებელმაც და მოსწავლეებმაც შეავსეს თვითშეფასების ფორმები, რაც მათ მომავალ პროექტზე მუშაობის უკეთესად დაგეგმვაში დაეხმარება. |
||||||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული
სწავლება |
||||||||||||||||||||||||||
სპეციალურისაჭიროებები |
მე-7 კლასში სპეციალური საჭიროების მქონე მოსწავლე არ ირიცხება, თუმცა შესაძლებელია მოსწავლეებისათვის მათი შესაძლებლობების ფარგლებში შესაბამისი დავალებების შეთავაზება და მათი აქტიური ჩართვა პროექტში, ასევე მათი დასაქმება საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების კუთხით. |
|||||||||||||||||||||||||
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები |
მივცეთ მოსწავლეებს საშუალება, რომ პროექტის განმავლობაში შესასრულებელი სამუშაოს სირთულის დონე თავად აირჩიონ. მივცეთ მითითებები მოსწავლეს,რათა აწარმოოს პროექტის თემის სიღრმისეული კვლევა. ნება დავრთოთ,რომ მიეხმარონ დანარჩენ მოსწავლეებს საჭიროების შემთხვევაში სამუშაოს შესრულებაში. |
|||||||||||||||||||||||||
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები |
||||||||||||||||||||||||||
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთპროექტისათვისსაჭიროტექნოლოგიურიუზრუნველყოფა) |
||||||||||||||||||||||||||
ü ფოტოკამერა ü კომპიუტერი (ები) ü ციფრული კამერა DVD ფლეიერი ü ინტერნეტკავშირი |
ü ლაზერული დისკი ü საბეჭდი მანქანა/პრინტერი ü პროექტორი სკანერი ტელევიზორი |
VCR, ვიდეო ვიდეოკამერა ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა. სხვა |
||||||||||||||||||||||||
ტექნოლოგია
– პროგრამული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები ) |
||||||||||||||||||||||||||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები საგამომცემლო პროგრამები ელფოსტის პროგრამა ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე |
ფოტო/სურათების დამუშავება ინტერნეტძიება მულტიმედია |
ვებგვერდის შექმნა ( ბლოგი ) ვორდის პროგრამა სხვა |
||||||||||||||||||||||||
ინვენტარი/მასალები |
ფლიპჩარტები,მარკერები, ფლომასტერები,ქაღალდისფურცლები A4 |
ინტერნეტრესურსები |
|
სხვა რესურსები |
მოწვეული სტუმრები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ. |
სასწავლო პროექტის შეფასების რუბრიკა
მოსწავლის თვითშეფასების სქემა
რა იყო პროექტში შენთვის ყველაზე საინტერესო? |
|
რა ისწავლე ამ პროექტზე მუშაობისას? |
|
რა გააკეთე ამ პროექტზე? |
|
ვისთან ერთად იმუშავე? |
|
რა გააკეთე კარგად? რა იყო შენი წარმატების მიზეზი? |
|
რა ვერ გააკეთე კარგად?რა იყო შენი წარუმატებლობის მიზეზი? |
გიული ყოჩიაშვილი
Комментариев нет:
Отправить комментарий